Friday, July 25, 2014

Florentine Cookies

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Hanya tinggal beberapa hari lagi untuk umat Islam menyambut Aidil Fitri...Orang lain semua dah siap pun berbalang-balang kuih raya tapi kat sini baru nak start enjin..

FLORENTINE COOKIES/CRUNCHY CARAMEL ALMOND
Sumber rujukan : Kak Azlita Aziz
Resipi asal : fb Patmah aspar

BAHAN-BAHAN
  • 200 gm tepung Florenta 
  • 200 gm badam keping
  • 100 gm kuaci hitam
  • 20 gm bijan hitam
PENYEDIAANNYA 
  1. Badam dan kuaci di bakar sebentar dalam oven pada suhu 160 C selama 5 minit
  2. Satukan semua bahan dalam bekas
  3. Gaul rata, hingga semuanya bersalut sempurna
  4. Sediakan loyang 14x14 inc, alas loyang dengan kertas kek sahaja
  5. Panaskan oven pada suhu 160C
  6. Tuangkan adunan tadi dalam loyang dan ratakan nipis
  7. Bakar dalam oven selama 10 minit
  8. Sejurus keluar dari oven terus potong kepada kepingan
  9. Simpan dalam bekas kedap udara.

3 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Ada tiga hari tu lagi Nenie.. start enjin laju-laju ye.. boleh dapat 4 5 jenis lagi tu.. sedapnya akak tengok Florenta Cookies ...

Sue @ Nenie said...

Kak Yatie..

Selamat hari raya..Maaf zahir dan batin..

He he he..tengah tekan minyak lah ni..jgn breakdown kat tengah jalan, sudah....

Anonymous said...

Right away I am going away to do my breakfast, later than having my breakfast coming yet again to read additional
news.

Also visit my blog: subway Surf cheats