Sunday, May 2, 2010

Clearence Stock Soup

Salam di petang Ahad dan selamat berhujung minggu....Hari ni masak apa, mesti ramai antara kita yang masak special-special kan..? Almaklumlah, hujung minggu, especially bagi yang bekerja...

Keylah, kali ni kita tadak menu best-best nak tayang..besa besa jeee, saje nak abiskan stok geng-geng yong tau foo kat esbox....Oppppssss...bukan menu hari ni, tapi thah bila thah, dah lupa...

Namanya menu besa-besa kan....tapi sajeeee, menggatai gak nak buh resipi.....keh keh keh...

BAHAN-BAHAN
  • Air rebusan udang
  • Bawang merah (Dimayang)
  • Bawang putih (Dimayang)
  • Serbuk lada putih
  • Kulit tahu
  • Suhun
  • Cendawan hitam (Direndam sehingga kembang dan dipotong halus)
  • Fish ball, Fish cake etc yang seangkatan dengannya
  • Sayuran yang bersesuaian spt Lobak merah, brokoli, kobis bunga etc.
  • Garam dan gula secukup rasa
PENYEDIAANNYA
  1. Didihkan air rebusan kulit udang, masukkan bawang merah dan bawang putih.
  2. masukkan sayur yang keras dan cendawan hitam.Kemudian masukkan pula suhun, kulit tahu, fish ball, fish cake etc.
  3. Perasakan dengan garam dan gula juga serbuk lada putih.Kacau sebati.
  4. Masukkan brokoli dan kubis bunga.Dah cukup rasa masin manisnya, tutup api dan sedia dihidang bersama nasi putih dan ayam goreng juga sambal belacan....

Nak main ratah je pun besttttttt

4 comments:

Zat said...

selamat sejahtera,
Saya ada servis membuat banner.
3 rekaan banner dengan harga RM10

Lebih lanjut boleh layari

http://propito.com/2010/my-project/

hasni said...

hasni suka suhun!
msti sedap ni kak kak

kak ina kl said...

lauk biasa-biasa lah sodap..tak per..janji update seminggu sekali..taklah orang tertanya kemanalah kamu pergi.

MamaFaMi said...

Salaam Sue...

Bila tengah tak sihat macam ni.. dapat makan sup sayur macam ni, mesti best!