Tuesday, January 18, 2011

Keria Keledek

Salam..Hu hu hu hu hu Ku Keciwa..Sungguh Keciwa...Menciiiiiii...Musnah harapanku sarapanku....

Tengok dohnya..Wahhhhh..betul-betul teruja..Tak sabar-sabar ni....


Dah Siap digoreng..Mula kesan sesuatu yang tak kena....


Tapi atas dasar tak nak membazir, teruskan juga step yang seterusnya.....Pada pandangan mata kasarnya sungguh mengujakan


Tapi hakikatnya Keriaku tak lembutttttt...Waaaaaa.....

Ini semua kes terlebih buh tepung....Keledekku 250 gm..Mula-mula uli masukkan 100gm tepung...Macam susahnya nak bentukkan..Doh terlalu lembut dan melekat-lekat..Apa lagi, tambah lagi 50 gm tepung....Dan inilah hasilnyaaaa.....Nyesal tambah tepung..? Ohhhh..Nak Cakap suda tarak guna lagiiiiiiii

Tapi tak pe, len kali buat lagi, kena masukkan tepung siket-siket, syarat boleh kepal-kepal..Tak cantik dan melekat-lekat kat tangan pun tak peee, janji lembutttttt dan sedap kat anak tekak....Jadikan kesilapan ini sebagai pengajarannya....

2 comments:

Nieza said...

sedapnya...lama tak buat keria ni...lawa dh la tu...janji mkn sedap kan...hehe

Sue @ Nenie said...

Salam..

Hu hu hu..nampak lawa tapi keras siket....sedeyyyy nyaaaaaa