Tuesday, March 22, 2011

Main pondok-pondok

Salam Aunty-aunty and uncle-uncle....Wahhh...Dah naik debu rumah Mama ni...Penat dah Ieya dan Sara nak sapu@mop abuk-abuk ni semua...

Apa-apa pun pertamanya kami nak sampaikan pesan Mama dulu, Mama cakap dia nak ucapkan terima kasih kepada semua yang sudi bersinggah sini selama ketiadaan Mama dan juga doa mereka untuk kesihatan dan kesejahteraan kami...

Mama juga tak lupa nak sampaikan salam dan doa untuk kesejahteraan semua rakan-rakan dan mereka yang sudi bersinggah sini..Dan kepada mereka yang terlibat ngan Ujian Getir di Jepun seminggu yang lalu sama ada secara langsung/tidak, semoga tabah dan sabar menghadapi ujian ini...

oklah..Kita ke agenda kami pula......Rindu kami tak....Rindu takkkk....? Rinduuuuu...(kih kih kih)....Haaa sebelom Mama turunkan piyok belanganya, apa kata kita main pondok-pondok dulu...Bak kata orang, aktiviti pemanas badan......keh keh keh....Jommmmmm kita ke bendang......

Jom kita terjah apa yang ada kat dalam ni......Jommmmmmm

V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V
V

Ieya : Assalamualaikummmm....
Sara : Waalaikumsalam...masyukkkkkk lerrrrrrr
Ieya : Oooooo...makan sorok-sorok yaaaaaaaa


Sara : Alaaaa..makan cekodok jeeee...Jommm...


Sara : Sedap tauuuuu..panas-panas lagi ni...


Sara : Tengok, kat dalam ni Mama buh sosejlah...Sedap niiiiii
Ieya : Mana........mana...........Tak nampak ponnnnnnn


Ieya : Meh sini, biar Ieya check pula..Mana tau, tuah badan boleh jumpa udang pula....keh keh keh


Ieya : Alhamdulillah...Dah kenyang punnnn....Tiba-tiba pula rasa ngantuk....
Sara : Amboi-amboi anak daraaaaaa.......Dah siap makan bersenang-senang pula dia yaaaaaa.....

Oklah...Sara pun nak berundur dulu.....Tapi sebelum tu izinkan hamba sampaikan dua rangkap pantun..dengar yaaaaa...Byeeeeeeeee.....

Tuai padi antara masak,
Esok jangan rindu-rinduan,
Intai kami antara nampak,
Esok jangan rindu-rinduan...

Sudah lama tidak ke ladang,
Tinggi rumput dari padi,
Sudah lama tidak ku pandang,
Jauh dimata dekat di hati...

9 comments:

Diana @ Melley Mey said...

cutenya mereka berdua... main mcm nie.. suka tgk ^_^

Ayu said...

comelnya sue..anak2 ni..hehe..pandai dia orang bermain..nasib tak gaduh2..heheh..siap dengan cekodok lagi tu..hehe

Mama Hawa/Mama Nani said...

Salam Sue...
Best betul main pondok2 pandai diorg main..teringat zaman akak cam g2 lah...hehehe
Sue menghilang coz ada baby eh!!! Anyway tahniah!!

izahdaut said...

hehehe..bebudak mmg suka main dlm kotak..sukenengok dak dua org neh

samsulaili said...

comelll..teringat zaman kecik2..main pondok2 belakang rumah.Hero2 kat umah ni memanjang game je..

Suzi said...

budak2 memang kreatif...ada je idea diaorg.
seronok je tengok...:)

matahati said...

Amboi.. bestnya main pondok2 ya..

Sue @ Nenie said...

Salam...

Kak Ayu&Diana,
He he he..Tom&Jerry...kejap-kejap gaduh..kejap-kejap baikkkkk sangat..budak2 kannnnn....

MamaHawa,
Thanks....Alhamdulillah baby pun dah nak masuk 2 bulan....

KakIzah,
Yupppp..bila ada kotak besar mesti diorang nak main2..Sampai lunyai baru buang dan bakar..he he he..

Samsuhaili,
Tapi syoknya zaman dulu main pondok2 atas pokok...wahhh bestnya....

Suzi,
Iyalah kadang2 tak terjangka apa yang diorang buat..

Matahari..
Jommmm......

ijan said...

eee..nak main jugak.agak2 kalo auntie masuk dlm kotak tu sekali muat tak? auntie boleh tolong makan cekodok tu sampai habis. org kecik tak buleh mkn banyak2.hehehe